wtorek, 3 lutego 2015

Dziecko we mgle.

Czy nazwa mojego bloga "włóczykij beskidzki" obliguje mnie do pisania tylko o  wędrowaniu? Myślę, że nie tylko. Skąd się wzięło moje chodzenie po górach? Powodów było kilka. Zważywszy na to, że całe moje dorosłe życie [czyli małżeńskie] mąż namawiał mnie do wyjścia choćby na Magurkę, która rozsiadła się prawie że nad naszym domem, i w ciągu 25 lat, byłam tam 2 razy, to, to co teraz uprawiam jest niemałym wyczynem. Po pierwsze, dzieci odeszły z domu, nie wszystkie, ale dwójka najstarszych, i zrobiło się za dużo czasu. Poza tym, myślę, że w wieku w którym byłam wtedy, staje się na rozdrożu. I cieszę się, że udało nam się znaleźć wspólną pasję. Oczywiście, było jeszcze kilka innych przyczyn, ale w tej chwili nie to jest ważne. Najważniejsze jest to, że odnaleźliśmy się w tej pasji,  że stała  się naszym sposobem na życie. Pięć dni tygodnia w pracy szybko mija, kiedy ma się świadomość, że nadejdzie sobota i niedziela, że włożymy buty na nogi, plecak na ramię i kije do ręki, i pójdziemy w stronę słońca! To nic, że chodzimy w te same miejsca, za każdym razem można coś nowego spostrzec, każda pora roku pokazuje coś innego, czymś innym zachwyci. I nieraz przyroda stwarza nowe okoliczności, wystarczy, że pogoda jest inna i będzie ci się wydawało, że tego jeszcze nie widziałaś. Bo przyroda to niesamowita czarodziejka! Przed tymi, którzy chcą patrzeć i widzieć odkryje wszystkie swoje uroki. Przyroda i góry uczą pokory, to prawda, kilka lekcji dostaliśmy również my. Jak na razie nie były to bolesne lekcje i niech tak pozostanie. No, i ludzie...Tutaj spotyka się naprawdę wyjątkowych, ludzie którzy ci pomogą w potrzebie, przywitają się z uśmiechem, humorem i dobrym słowem. Znamy kilka wyjątkowych egzemplarzy, ale o nich innym razem.






















3 komentarze:

  1. Wszystkie zdjecia cudne, ale ostatnie zapiera dech w piersiach! Ciesze sie, ze sobie tutaj moge zerkac co jakis czas i podziwiac (choc na zdjeciach) krajobrazy, za ktorymi bardzo tesknie. Ale nie tak bardzo jak za Wami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszę to między innymi po to właśnie, dla Ciebie, córko.Kocham Cię.

    OdpowiedzUsuń